Turism Media

Analizele despre turismul media sunt relativ noi, acesta intrând în atenția specialiștilor mai ales la începutul anilor 90. Conceptul fusese teoretizat cu câțiva ani înainte și toată lumea știa la ce să se uite. Dar nimeni nu se aștepta ca turismul media să ia un avânt atât de mare.

Pe scurt: dacă mergeți în Dubrovnic, curioși să vedeți King’s Landing, unde  se desfășoara acțiunea din episoade din Game of Thrones, faceți turism media. Dacă ardeți de nerăbdare să ajungeți în Londra doar pentru a alerga spre Platforma 9 3/4 din gara King’s ­Cross, de unde își lua Harry Potter trenul, sunteți în trendul turismului media. Și atunci când, mânați de romantism, vizitați balconul Julietei din Verona, tot turism media faceți. Exemplele pot continua.

Turism media înseamnă să vizitezi locuri ajunse celebre pentru că au apărut în filme, cărți, programe de televiziune etc.

            Bineînțeles că specialiștii din marketing au prins imediat de știre și au început să lucreze la noi strategii de creștere a numărului de turiști, nu doar în locurile în care au fost turnate secvențe din filme, ci deschizând chiar studiourile de filmare când actorii sunt acolo. Cu prețuri pe măsură.

Turismul media este o sabie cu două tăișuri. Cu cât crește încântarea turiștilor, cu atât sporește mânia localnicilor. Să nu vă mire dacă prin Veneția sau Barcelona vedeți scris mare pe ziduri: Turiști, plecați acasă.

Travelero scrie despre cele mai noi tendințe în materie de turism media și despre obiectivele turistice care trebuie văzute (“must be seen”). Fenomenul este fascinant.

Fanii cărui film sunteți?