Perioada de izolare din cauza COVID-19 i-a făcut pe români să citească mai mult. Cel puțin așa arată rezultatele parțiale ale studiului „Tendinţe ale consumului cultural în pandemie”, prezentate de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală (INCFC).
În 2019, 22% dintre respondenţi au declarat că au citit cărţi, în timp ce în 2020, odată ce pandemia i-a ținut în case pe romîni, 36% dintre respondenţi susțin că au citit.
Procentul persoanelor de gen feminin care au citit cărți săptămânal este semnificativ statistic mai ridicat decât cel al persoanelor de gen masculin (41%, comparativ cu 28%). Pe de altă parte, persoanele de gen masculin înregistrează procente mai ridicate în ceea ce privește utilizarea diferitelor dispozitive fixe pentru jocuri video.
În ceea ce pivește consumul de muzică, în 2020, 88% dintre respondenţi au ascultat muzică (pe diferite dispozitive), față de 74% în 2019.
Deși te-ai fi așteptat să fie vizionate mai multe filme și seriale Tv, creșterea nu a fost atât de spectaculoasă. Oricum, românii se uitau la filme și seriale și înainte. În anul 2020, 79% dintre respondenți au spus că au vizionat mai multe filme artistice şi seriale TV, comparativ cu 76% în 2019. Au fost urmărite mai multe filme de animaţie (40% faţă de 31% în 2019), emisiuni de divertisment (76% faţă de 69% în 2019) şi emisiuni pentru copii (38% faţă de 25% în 2019).
Studiul „Tendinţe ale consumului cultural în pandemie” a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru populaţia de peste 18 ani. Au fost chestionate aproximativ 1.000 de persoane, cu marjă de eroare de +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.
Per ansamblu, studiul constituie un sondaj de opinie pe diverse teme legate de cultură, pe un eşantion reprezentativ naţional (2000 de respondenți), în două ediții semestriale.
Citește studiul integral AICI.
sursa foto: Pixabay