A patra zi în care zborurile de pe Aeroportul Suceava sunt anulate sau direcționate către alte județe din cauza ceții

A patra zi în care zborurile de pe Aeroportul Suceava sunt anulate sau direcționate către alte județe din cauza ceții

0

Aeroportul Suceava este închis și vineri, 13 ianuarie, pentru a patra zi consecutivă zborurile sunt anulate sau direcționate către alte județe din cauza ceții.

Esențial: Două zboruri Tarom (București-Suceava-București) și cursa Wizz Air din Bergamo sunt anulate, în timp ce pentru cursele Wizz Suceava-Charleroi și Suceava-Londra pasagerii au fost direcționați spre aeroportul Iași.

Directorul general al aeroportului, Ioan Măriuța, a susținut vineri, într-o declarație de presă, că ceața este sub limita minimă a sistemului care aduce avioanele la aterizare pe vizibilitate scăzută – ILS.

Declarație: „Ca urmare, și astăzi, din păcate, dacă nu se îndreaptă vremea, o să trebuiască să redirecționăm aeronavele. (…) Aeroportul Suceava este dotat cu un ILS de categoria 2, un ILS performant de altfel, pe care în România îl mai au Cluj-ul, Iașul, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanța. Singurele aeroporturi care au ILS-uri mai performante sunt aeroporturile de la Timișoara și la Otopeni. ILS-uri care sunt de categoria 3, dar și chiar și cu acestea, nu de puține ori, au fost redirecționate aeronavele la aeroporturile de rezervă” – Ioan Măriuța.

Pe de altă parte, nu angajații aeroportului sunt cei care comunică sau transmit mesajele de la operatori aerieni la pasageri. Încă de joi, reprezentanții Aeroportului „Ștefan cel Mare-Suceava” precizau: „Comunicarea cu pasagerul se realizează prin intermediul agenților de check-in, care asigură legătura între pasager și compania aeriană. Agenţii de check-in sunt angajaţii companiei Romanian Airport Services, care au contract direct cu operatorii aerieni. Agenții de check-in pot furniza informații pasagerilor despre statusul zborurilor în măsura în care acestea sunt disponibile. (…) Decizia anulării, reprogramării sau devierii unui zbor pe alt aeroport aparține strict companiei aeriene; de altfel, compania se ocupă de toate formalitățile legate de transport și acomodare ale pasagerilor afectați de întârzieri/anulări/reprogramări ale zborurilor”.

Credit foto: Aeroportul Stefan cel Mare Suceava / Facebook

Articolele și informațiile publicate de Travelero.ro sunt destinate informării. Articolele și informațiile pot fi preluate doar in limita a 500 de caractere si cu citarea sursei cu link activ. Orice preluare fără acord și fără citatea sursei va fi tratată ca încălcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor și se va acționa în consecință.

Niciun articol afișat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.